Nederlandse taal  English language  Deutsche Sprache 

Motor unit 520 van de Museumtram Nederlands Openlucht Museum (NOM)

(c) Allard Rogier van Ravesteijn

TractionElectric
ManufacturerWerkspoor Amsterdam
Year build1931
Gauge1435 mm
LocationArnhem
Ready for service?nee, in revisie
Weight17.9 ton
Total length12,1 m
ClassificationBo' Bo'
Power130 kW / 176 HP (95,6 kW)
Traction details

Electrische installatie SSW Berlijn, 4 x 32,5 kW

Orig. ownersRotterdamse Electrische Tram
Historical numbersRET 520, RET 2517, RET 2520
      
Diese Tekst ist leider nicht im Deutsch verfügbar

In 1930 is de serie RET 471 - 570 besteld bij Allan (471 - 510), Werkspoor (511 - 550) en Beijnes (551 - 570)

Motorwagen 520 werd in 1931 geleverd en heeft vrijwel probleemloos op het gehele Rotterdamse tramnet dienst gedaan tot zijn buitendienststelling in 1969.

In 1977 is het motorrijtuig vernummerd als dienstwagen 2517, in 1978 werd het weer voorzien van zijn originele nummer 520.

In 1989 werd het motorrijtuig weer vernummerd, nu in 2520. Onder dit nummer heeft het tot 1995 rondgereden waarna het als museumrijtuig bestemd werd en zijn originele nummer 520 weer terugkreeg.

Dit rijtuig is momenteel in revisie, stand van zaken op 22 april 2012 is dat de beplating evenals de vloer geheel vernieuwd is en dat het dak hersteld en van nieuw daklinnen voorzien is.

Dit motorrijtuig is in bruikleen van de RET.

Links

Data maintained by:
Henk Boshuyzen, email: hjj.boshuyzen(a)gmail.com
Please substitute (a) for @, this is an anti-spam measure