Nederlandse taal  English language  Deutsche Sprache 

Motorrijtuig 520 van de Museumtram Nederlands Openlucht Museum (NOM)

(c) Allard Rogier van Ravesteijn

TractievormElectrisch
FabrikantWerkspoor Amsterdam
Bouwjaar1931
Spoorwijdte1435 mm
StandplaatsArnhem
Bedrijfswaardignee, in revisie
Gewicht17.9 ton
Lengte o/b12,1 m
AsindelingBo' Bo'
Vermogen130 kW / 176 PK (95,6 kW)
Tractiedetails

Electrische installatie SSW Berlijn, 4 x 32,5 kW

Oorspr.eigenaarsRotterdamse Electrische Tram
Hist. nummersRET 520, RET 2517, RET 2520
      

In 1930 is de serie RET 471 - 570 besteld bij Allan (471 - 510), Werkspoor (511 - 550) en Beijnes (551 - 570)

Motorwagen 520 werd in 1931 geleverd en heeft vrijwel probleemloos op het gehele Rotterdamse tramnet dienst gedaan tot zijn buitendienststelling in 1969.

In 1977 is het motorrijtuig vernummerd als dienstwagen 2517, in 1978 werd het weer voorzien van zijn originele nummer 520.

In 1989 werd het motorrijtuig weer vernummerd, nu in 2520. Onder dit nummer heeft het tot 1995 rondgereden waarna het als museumrijtuig bestemd werd en zijn originele nummer 520 weer terugkreeg.

Dit rijtuig is momenteel in revisie, stand van zaken op 22 april 2012 is dat de beplating evenals de vloer geheel vernieuwd is en dat het dak hersteld en van nieuw daklinnen voorzien is.

Dit motorrijtuig is in bruikleen van de RET.

Links

Data beheerd door:
Henk Boshuyzen, email: hjj.boshuyzen(a)gmail.com
Vervang (a) door @, dit is een antispam maatregel.