Beiwagen 1050 van de Museumtram Nederlands Openlucht Museum (NOM)
Hersteller | Allan & Co´s Koninklijke Nederlandsche Fabrieken van Meubelen en Spoorwegmaterieel N.V., Rotterdam |
---|---|
Baujahr | 1949 |
Spurweite | 1435 mm |
Standort | Arnhem |
Betriebsfähigkeit. | ja |
Gewicht | 10.500 kg ton |
Länge über die Puffer | 13,2 m |
Achsfolge | 2\'2\' |
Urspr. Eigentümer | Rotterdamse Electrische Tram |
Historischen Nummer | RET 1050 |
This text is not yet available in English
Afgeleverd in 1949 als aanhangrijtuig in de serie RET 1021 - 1056 heeft het bijna altijd probleemloos dienst gedaan.
In 1963 werd het aanhangrijtuig als prototype verbouwd en de ramen aan de linkerzijde werden vastgezet. Tot ombouw van de serie is het niet gekomen.
Op de laatste dag van inzet van de Allan tramstellen heeft het aanhangrijtuig nog op lijn 2 dienst gedaan,
In 1983 is het aanhangrijtuig buiten dienst gegaan en in 1984 was het weer in dienst bij de electrische museumlijn in Amsterdam.
Aansluitend hierop is het aanhangrijtuig overgebracht naar het Openluchtmuseum in Arnhem.
De RET 1050 is sedert kort eigendom van het NOM.
Daten verwalted durch:
Henk Boshuyzen, email: hjj.boshuyzen(a)gmail.com
Ersetzen Sie (a) durch @, dies ist aus Spamschutzgründen erforderlich.