Lokomotive 214 van der Stoomtrein Katwijk Leiden
Nahme | Pesantren Baroe |
---|---|
Antriebsart | Dampf |
Hersteller | Du Croo & Brauns te Weesp |
Typ | Mallet |
Fabrik Nr. | 159 |
Baujahr | 1929 |
Spurweite | 700 mm |
Standort | Katwijk |
Betriebsfähigkeit. | nee |
Status NRR | A |
Gewicht | 14.100 ton |
Länge über die Puffer | 6,7 m |
Achsfolge | B'B' Mallet |
Leistung | 80 PS (58,8 kW) |
Antrieb | De locomotief is gebouwd volgens de principes van ir. Anatole Mallet. Het achterste hogedruk machinegedeelte is star gelagerd, het voorste lagedruk machinegedeelte is ondergebracht in een bogie.De locomotief was oorspronkelijk ingericht voor het stoken van hout, al spoedig werd overgestapt op ampas, het afval van suikerriet. De locomotief was voorzien van een Riggenbach-luchtrem en beschikte over een injecteur links en een Worthington voedingspomp aan de rechterzijde. Vanwege de hoge buitentemperaturen heeft de loc een tropendak. |
Urspr. Eigentümer | Handels Vereeniging Amsterdam voor suikerfabriek Koenir, later overgeplaatst naar suikerfabriek Pesantren Baroe. PTPN X te Surabaya na 1949. |
Historischen Nummer | De loc droeg haar hele leven het nummer 214. |
This text is not yet available in English
https://stoomtreinkatwijkleiden.nl/portfolio-item/stoomloc-0214/
Daten verwalted durch:
Gerard de Graaf, email: gwdegraaf(a)hotmail.com
Ersetzen Sie (a) durch @, dies ist aus Spamschutzgründen erforderlich.