Triebwagen RET 507 van der Electrische Museumtramlijn Amsterdam
Motorrijtuig RET 507 in dienst op de Electrische Museumtramlijn Amsterdam bij de Kalfjeslaan, 10 october 2010 © Bart Gerritsen
Nahme | Motorrijtuig, 4 assig |
---|---|
Antriebsart | Elektrisch |
Hersteller | Allan & Co, Rotterdam |
Baujahr | 1931 |
Spurweite | 1435 mm |
Standort | Amsterdam |
Betriebsfähigkeit. | ja |
Gewicht | 17.900 kg ton |
Länge über die Puffer | 12,1 m |
Achsfolge | Bo' Bo' |
Leistung | 132 kW / 176 PS (97,0 kW) |
Höchstgeschwindigkeit | 50 km/h |
Urspr. Eigentümer | RET |
Historischen Nummer | RET 507 |
This text is not yet available in English
Dit motorrijtuig is geleverd in 1931 als onderdeel van de serie 501 - 510. De gehele besteling bestond uit 100 motorrijtuigen 471 - 570 en 20 aanhangrijtuigen.De motorrijtuigen waren uitgevoerd als tweerichting motorwagens en stonden op 2 twee-assige draaistellen. De passagiers konden het rijtuig betreden via een verlaagde middeninstap.Er konden 22 zittenden en 41 staande passagiers vervoerd worden. De dwars geplaatste banken waren bekleed met groen kunstleer.
Motorwagen 507 heeft al die jaren vanaf 1931 tot 1973 probleemloos zijn diensten gereden. In 1968 volgde de buitendienststelling en in 1975 werd het motorrijtuig overgebracht Naar de Electrische Museumtramlijn Amsterdam en daar opgenomen in het bestand. In april 2009 werd het motorrijtuig naar de Stichting Tramwerk in Den Haag overgebracht voor een grondige opknapbeurt en keerde in december 2009 weer terug naar Amsterdam.Op 18 september 2010 kwam het rijtuig weer in dienst op de Electrische Museumtramlijn Amsterdam.
Het motorrijtuig 507 is eigendom van de vereniging Rijdend Electrisch Tram Museum te Amsterdam en wordt ingezet door de EMA.
Daten verwalted durch:
Henk Boshuyzen, email: hjj.boshuyzen(a)gmail.com
Ersetzen Sie (a) durch @, dies ist aus Spamschutzgründen erforderlich.