Triebwagen RET 504 van der Stichting Romeo / Tramwegstichting Rotterdam
ROMEO Motorrijtuig 504 staat klaar om als diergaarde lijn 11 te vertrekken, 3 juni 2011, Rotterdam, Remise Kootsekade © Voogd075
Nahme | Motorrijtuig, 4 assig |
---|---|
Antriebsart | Electrisch |
Hersteller | Allan & Co, Rotterdam |
Baujahr | 1931 |
Spurweite | 1435 mm |
Standort | Rotterdam |
Betriebsfähigkeit. | ja |
Gewicht | 17.900 kg ton |
Länge über die Puffer | 12,1 m |
Achsfolge | Bo' Bo' |
Leistung | 132 kW / 176 PS (97,0 kW) |
Höchstgeschwindigkeit | 50 km/h |
Antrieb | Electrische installatie Siemens-Schuckert-Werke. 4 motoren SSW van 33 kW / 44 Pk elk. |
Urspr. Eigentümer | RET |
Historischen Nummer | RET 504, RET 2506 |
This text is not yet available in English
Dit motorrijtuig is geleverd in 1931 als onderdeel van de serie 501 - 510. De gehele besteling bestond uit 100 motorrijtuigen 471 - 570 en 20 aanhangrijtuigen.De motorrijtuigen waren uitgevoerd als tweerichting motorwagens en stonden op 2 twee-assige draaistellen. De passagiers konden het rijtuig betreden via een verlaagde middeninstap.Er konden 22 zittenden en 41 staande passagiers vervoerd worden. De dwars geplaatste banken waren bekleed met groen kunstleer.
Motorwagen 504 heeft al die jaren vanaf 1931 tot 1973 probleemloos zijn diensten gereden. In 1973 volgde de buitenstelling en vernummering als "Werkwagen" 2506 zonder verdere verbouwing. In 1980 en 1981 is het motorrijtuig nog een aantal keren ingezet in de reizigersdienst vanwege een krappe materieelposite door veel defecten. In 1995 werd het motorrijtuig weer terugvernummerd in 504 en is door de stichting ROMEO (Rotterdams Openbaar vervoer Museum en Exploitatie Oldtimers) weer in zijn originele staat teruggebracht.
Het motorrijtuig 504 is eigendom van de Stichting ROMEO en heeft eigenlijk geen museumstatus maar is bestemd voor de exploitatie van de toeristenlijn 10.
Daten verwalted durch:
Henk Boshuyzen, email: hjj.boshuyzen(a)gmail.com
Ersetzen Sie (a) durch @, dies ist aus Spamschutzgründen erforderlich.