Arbeitsfahrzeug 6011 van der Electrische Museumtramlijn Amsterdam
Nahme | Werkmotorwagen |
---|---|
Antriebsart | Elektrisch |
Hersteller | Simmering Waggonfabrik |
Typ | SP |
Baujahr | 1912 |
Spurweite | 1435 mm |
Standort | Amsterdam |
Betriebsfähigkeit. | ja |
Gewicht | 11.000 ton |
Länge über die Puffer | 9,6 m |
Achsfolge | Bo |
Höchstgeschwindigkeit | 45 km/h |
Urspr. Eigentümer | Wiener Stad Werke Verkehrsbetriebe, Wiener Linien |
Historischen Nummer | WstW 2811, WstW 6011, WL 6011 |
This text is not yet available in English
Voor sneeuwruimwerkzaamheden en transporten van diverse aard schafte de Wiener Strassenbahn in 1911 53 werkmotorwagens type SP (Schneepflugwagen) aan nadat ze eerst 2 prototypes zelf gebouwd hadden.
Zij werden afgeleverd met open balcons, voorwaar geen pretje voor de bestuurder van een sneeuwploeg! Om die reden werden dan ook al vrij snel de balcons dichtgemaakt
De werkmotorwagen is onder nummer 2811 in dienst gekomen. Toen de tweede levering in 1914 afgeleverd werd als 6028 - 6055 werden de 2801 - 2827 omgenummerd in 6001 - 6027.
De werkmotorwagen 6011 had evenals zijn colleg's uit de serie 6001 - 6016 een kraan met een draagvermogen van 1 ton.
Het eigen gewicht van de werkmotorwagen was 11 ton en had een laadvermogen van 6 ton.
In 1985 werd de 6011 door de Wiener Linien buiten dienst gesteld en verkocht aan de Firma Saan in Amsterdam, gespscialiseerd in kranen en groot transportmaterieel.
Inmiddels is de 6011 overgedragen aan de museumtramlijn.
Daten verwalted durch:
Henk Boshuyzen, email: hjj.boshuyzen(a)gmail.com
Ersetzen Sie (a) durch @, dies ist aus Spamschutzgründen erforderlich.