MBS loc 4 is in 1925 door Hanomag te Hannover, onder fabrieksnummer 10431, voor de Kleinbahn Delmenhorst-Harpstedt gebouwd. De KDH stelde haar in juni 1925, als nummer 4, in dienst.
Van dit type locs zijn er maar 2 gebouwd, het betrof hier een experiment met zuigerschuiven in plaats van de gebruikelijke bakschuiven.
De lok heeft ook een stoomverdeling volgens Walschaerts met een Winterthur schaarbeweging.
De lok heeft bij de KDH en later de DHE hoofdzakelijk in de goederendienst en zware personendienst gereden. In 1949 werd de lok omgenummerd in DHE 353, volgens het nummerschema van Niedersächsisches Landes Eisenbahn Amt.
Bij de DHE heeft de loc altijd te koop gestaan, maar van verkoop is nooit gelkomen. Één van de redenen was, dat de loc nogal hongerig en dorstig is.
Desondanks was ze toch de laatste stoomloc van de DHE.
In mei 1968 werd ze buiten dienst gesteld en op 21 juli 1968 door de MBS overgenomen.
Van 1970 tot 1996 is ze de steun en toeverlaat van de MBS geweest. Toen ze in 1968 bij de MBS kwam was ze nog uitgevoerd in de zwart-rode uitvoering. Deze kleur heeft ze gewisseld in 1981 voor een groen machinistenhuis. In 1982 heeft ze haar bekende groen-rood-zwarte uiterlijk gekregen.
Loc 4 heeft bij verschillende musea in binnen- en buitenland opgetreden. Ze is onder andere in Hoorn, Hengelo, Markelo, Amsterdam, Alstatte (D), Neuenhaus (D), Harpstedt (D) en Apeldoorn geweest.
Na haar actieve leven is ze wegens een slechte toestand van o.a. de ketel buitendienst gesteld. Ze wacht nu op herstel en staat nu tentoongesteld in de museumloods te Boekelo.