Deze drie-assige Belgische bagagewagen heeft onder nummer GCI 40465 dienst gedaan en is later vernummerd in NMBS 98789. Zij is uitgevoerd met een uitzichtkoepel voor de hoofdconducteur. Aan deze zijde van de wagen heeft zij ook een open balkon. De andere zijde bezit geen balkon. Het laadvermogen van de wagen is 19 ton. De wagen is in haar NMBS bestaan voorzien geweest van vier gascilinders, die gevuld werden met gas voor de verlichting in de rijtuigen. Doordat in de 50-er jaren de verlichting elektrisch werd, zijn de cilinders verwijderd en kreeg de wagen een accubak.
De wagen is in 1974 bij MBS gekomen en maakt deel uit van een treinstam met de GCI-rijtuigen 46 t/m 49 (voor nadere beschrijving, zie aldaar). Ze heeft in haar eerste MBS-jaar slechts een enkele keer dienst gedaan in de trein. Vanaf 1975 is ze gebruikt als schilderswerkplaats, en heeft hierbij bijna altijd in de buurt van de toenmalige Romneyloods in Haaksbergen gestaan. Sinds 1991 is ze in gebruik als opslag voor diverse materialen en ze staat sinds 2001 in het museumdepot Boekelo. Algehele restauratie van deze unieke wagen heeft nog geen hoge prioriteit, omdat er bij inzet van de Belgische coupérijtuigen nr. 46, 47 en 48 momenteel gebruik wordt gemaakt van de daarbij goed passende SS-IJlgoedwagen E129 (D57).