Deze locomotief werd als RL 3 met fabrieksnummer 20548 als twee-assige lok met een dieselmotor en mechanische aandrijving op 28 maart 1935 afgeleverd. De lok ging via de O&K vestiging Amsterdam naar de Bataafse Petroleum Maatschappij in Pernis. Hier kwam zij als “BPM 2” in dienst en heeft tot 1953 met ketelwagens gerangeerd.
In 1953 is ze verkocht aan de “Koninklijke Stoom Weverij” (KSW) te Nijverdal. Hier rangeerde ze met kolenwagens en goederenwagens tussen de KSW en voormalige station Nijverdal-Zuid langs de oude lijn van Locaalspoorweg-Maatschappij Neede - Hellendoorn (NH). De KSW lag in Nijverdal nabij het station Nijverdal-Zuid en men reed ook zelfstandig konvooien via dit station naar Nijverdal Staatsspoorstation en dan naar de verbindingsboog richting Hellendoorn. In deze boog had de KSB een aansluiting op het spoor.
Deze inzet duurde tot 1971 toen werd ze cadeau gedaan aan de MBS in Haaksbergen. Bij de MBS heeft ze vooral in werktreinen en de lichte rangeerdienst gereden. Sinds de komst van de diverse sikken nr 16 t/m 19, wordt de loc niet meer gebruikt voor werktreinen. De loc is tegenwoordig de vaste rangeerlok in het museumdepot Boekelo. Ook wordt ze veelal ingezet op bijzondere rijdagen met speciale goederentreinen.